Sunday, September 22, 2019

Persoalan?

Bos saya pernah tanya. What is your entertainment?. Aku jawab. With my family sir. 

My bos say "you have to mashitah. You should go out join others". Aku pun cakap.. Okey sir, I will do. Aku tak nak mempertikaikan apa yang bos cakap. Kemudian, my client ask me.. Mashitah why I saw a lot like u with this entire drink. Aku jawab, Its your choice sir. Itu jawapan yang paling tepat supaya Mr Prince tak tanya lagi. Aku lihat dia angguk dan paham jawapan aku. Lalu bos aku terus menyokong hujah aku dengan mengatakan yang ramai orang macam dia di Malaysia tak praktik Islam. Islam is the rules of life and they decide not to follow all. Terima kasih bos, awak dah selamatkan aku kali ini. Selagi tiada apa yang salah aku tidak membantah apa yang bos cakap.

Bos aku dah hampir masuk 80 tahun, dia tahu tentang Islam, tapi dia tak nak masuk Islam sebab harta. Dia ada seorang anak yang duduk kat US, perempuan dan belum berkahwin. Sebelum setiap trip bersama aku dia akan cakap dengan Pa dia.. Saya nak pergi dating with mashitah. Hehe.. So cute. 


Sejujurnya aku selesa mempunyi trip bersama dengan Ir Liang, dia akan menerangkan segala persoalan aku dan tak pernah campur hal peribadi. 4tahun kami bekerja bersama. Dia mula mengenali namaku semasa kami bekerja dengan Airasia untuk kota kinabalu Airport. 



No comments:

Post a Comment